18 vuotta joulukuussa täyttävä Tekken-pelisarja on vuosien varrella poikinut useita jatko-osia, elokuvia, animaatiosarjan sekä spin-off -pelejä korttipeleistä crossovereihin. Ensimmäinen Tag Tournament -lisänimikkeellä varustettu peli julkaistiin vuonna 2000, ja kahdentoista vuoden odottelun jälkeen taisteluja väännetään taas apurin kera.
Ensimmäisestä ottelusta lähtien on selvää kenelle peli on suunnattu. Taistelutikun käyttöä pidetään selvästi vakiona, koska taistelussa liikkuminen toimii pelkästään ristiohjaimen avulla – ellei sattumalta erehdy ohjainasetusten valikossa painamaan tiettyä näppäinkombinaatiota, jotta tatin saa käyttöön. Valikko kun ei anna minkäänlaista vihjettä, että kyseessä on tatin liikuttaminen eikä painettava nappi. Tuskin olisi ollut vaikeata laittaa valikkoon liikkumiselle omaa kohtaa, johon voi vaihtaa halutessa tatin, ristiohjaimen tai molemmat.
Tag-turnauksen toinen näytös sisältää vanhat tutut pelimuodot ja nimensä mukaisesti mahdollistaa taistelut kahden taistelijan tiimeissä, vaikkei silti aina tasavoimaisina taisteluina. Poiketen nykypäivän muista tiimimatseista ottelu päättyy, kun jonkun taistelijan hiparimittari tipahtaa miinuksen puolelle pelkän eliminoinnin sijaan, joten pelaajan pitää tarkkailla milloin vaihtaa freesin taistelijan kehiin. Otteluiden ote on tuttua jokaiselle Tekkeniä joskus pelanneelle: nappi per raaja eikä minkäänsortin erikoisvoimia tulipallojen malliin löydy, ainakaan suurimmalta osalta hahmokaartista – kirottu paholais-Jin. Vastustajan voi potkaista pihalle kehästä ja tag-otteluissa kaveri odottelee ulkopuolella sopivaa väliä antaa monoa lentävän äijän selkään. Apurilta voi odotella tukea myös erilaisten kombojen ja heittojen kera.
Harjoitusmuotoon on lisätty nauhoitusmahdollisuus, jossa pelaaja voi tallentaa liikekomboja tekoälyhahmon käytettäväksi. Nauhoitusta voi käyttää loogisesti tietyn hyökkäyskombon torjuntaharjoitteluun. Uusinta uutta edustaa Fight Lab -niminen pelimuoto, joka toimii interaktiivisena tutoriaalina ja kertoo jonkunsortin sekopäistä tarinaa. Pelattavana hahmona tässä tilassa on Combot, jota voi kustomoida oman maun mukaan ja eri iskuja voi lainata muilta taistelijoilta. Lisäksi Combottia, kuten muitakin hahmoja, koristellaan pelin sisäisestä kaupasta löytyvillä esineillä kuten bareteilla ja vastaavilla muilla vaateparsilla.
Paikallis- ja nettitilastoista löytyy hahmojen käyttömäärä, otteluiden voitot sekä häviöt ja sama setti myös yksittäisille hahmoille. Peli kuitenkin voisi pitää kirjaa kaikesta muusta nippelitiedosta kuten blokatuista iskuista sekä pisimmistä ja vahingoillisimmista komboista. Matseja voi tallentaa parempaa käyttöä varten, ja peli tallentaa automaattisesti viimeisimpiä otteluita. Ladattua sisältöä pitäisi löytyä ainakin aiempien Tekkeneiden musiikkien muodoista, jotka voi vaihtaa haluamaansa kenttään vapaasti.
Tekken Tag Tournament 2 ei lähde ensikosketuksen perusteella muuttamaan tuttua kaavaa. Taistelijoiden määrä hipoo viidenkymmenen parempaa puolta ja muutokset ovat aika pienessä osassa. Jatko-osa keskittyykin tasapainottamaan hahmoja Street Figter x Tekken -tyylisen mullistuksen sijaan. Kohtapuolin ilmestyvässä arvostelussa Kille paneutuu Tag Tournamentiin syvemmin, joten katseet kohti tulevaisuutta. Peli julkaistaan 14. syyskuuta.