Good Game Squad
- Toimipaikka: Helsinki
- Perustettu: 2015
- Alustat: PC
- Joukkuemäärä: 4
- Tuetut pelit: Counter Strike: Global Offensive & League of Legends
- Tavoite: Tarjota mahdollisuus nuorelle ensiaskelten ottamiseen kilpailullisen pelaamisen parissa ammattimaisen valmennuksen ja organisaation avulla
Pelaajat, valmentajat ja managerit saman katon alla
Suomen pelipiirit ovat kaivanneet jo pitkään piristysruisketta, sillä Suomessa elektronisen urheilun tunnetuimmatkaan tiimit eivät nykyään oikein tahdo pysyä kasassa ja pelaajista on pulaa. Helsingin kaupungin nuorisotoimen perustama organisaatio Well Played eSports on tarttunut tähän ongelmaan aloittamalla Good Game Squad –nimisen projektin, jonka tavoitteena on edistää nuorten pelaajien eSports-uraa antamalla heille ammattilaispelaajien valmennuksella säännölliset harjoitteluajat tiiviillä tiimityöllä. Peleinä on tällä hetkellä suosituimmat eSports-pelit: Counter-Strike: Global Offensive ja League of Legends.
Good Game Squad antaa nuorille mahdollisuuden ottaa ensiaskeleet kilpailullisen pelaamisen saralla. Nimen alla pelaa kaksi Counter Strike: Global Offensive -joukkuetta, Tempest sekä Will ja League of Legends -joukkueet Wildfire & Fury.
GGS:n kokoonpanoon kuuluu viisi valmentajaa, manageri, pelaajavastaava ja kaksi toimihenkilöä. Pelaajia valmentavat henkilöt ovat itse entisiä kilpapelaamisen ammattilaisia ja heidän tehtävänään onkin yhdessä muiden projektin parissa työskentelevien kanssa tarjota valmiudet pelaajien kilpailu-uralle.
Ryhmän joukkueet kokoontuvat Helsingin kaupungin Nuorisoasiainkeskuksen Pelitalon tiloihin kerran viikossa hiomaan pelitaitojaan sekä yhdessä kommunikointia. Tiimityöskentelyn ja yleisen harjoittelun lisäksi toiminnassa otetaan huomioon Good Game Squadin tiedotteen mukaan myös nuorisotyöllinen ote.
Livegamers kävi paikan päällä pelaajien harjoituksissa katsomassa millaista meno on ja haastattelemassa projektin asianosaisia. Haastattelu on kuunneltavissa kokonaisuudessaan yltä löytyvän YouTube-videon kautta.
Ville “VILZU” Valonen, mikä on roolisi tässä projektissa?
Toimin valmentajana Counter-Striken puolella. Alun perin päädyin mukaan toisen valmentajan, Juha “aNGeldusT” Kurpan kautta.
Millainen eSports-tausta itselläsi on ja onko Counter-Strike ollut aina se numero yksi?
CS:ää olen pelannut yhteensä nyt kymmenisen vuotta, joista kilpailullisesti noin viisi. Olen osallistunut myös kotimaisiin kilpaturnauksiin, joita on kertynyt toistakymmentä. Ja on kyllä. Onhan sitä toki muutakin tullut pelattua, mutta CS on ollut aina se ykköspeli.
Mihin suuntaan Suomen eSports-skene on mielestäsi menemässä?
Jos nyt pelkästä Counter-Strikestä puhutaan, niin asiathan ovat juuri nyt aika heikolla tolalla pelaajien kohdalla. Tiimit eivät pysy kasassa ja totta puhuen Suomesta ei löydy tällä hetkellä kunnon huippujoukkuetta CS -rintamalla. Myös Suomen tunnetuimmalta CS –tiimi 3DMAXilta lähti viime aikoina kaksi pelaajaa, mutta ymmärtääkseni he ovat nyt löytäneet tarvittavat vahvistukset. Takapakkia ollaan tultu kokonaisvaltaisesti, mutta aika näyttää, mihin suuntaan mennään.
Miten kuvailisit GGS:n toimintaa; mikä te olette?
Joo eli siis kyseessähän on Helsingin kaupungin tukema projekti, jonka tavoitteena on ohjata innokkaita pelaajia eteenpäin uransa alussa. Projekti antaa heille hyvät mahdolliselle menestymiselle. GGS on ollut toiminnassa nyt reilun kuukauden.
Onko toimintanne mielestäsi tällä hetkellä millä tasolla; mm. missä määrin pelaajat ovat kehittyneet ensimmäisestä päivästä?
Kyllä kehitystä on selvästi tapahtunut ainakin CS:n ja varmasti myös LOL:inkin puolella, itse en siitä tarkemmin osaa sanoa. Alunperinhän tähän hommaan lähdettiin puhtaasti kokeilutasolta ja ei tiedetty ollenkaan, mihin ollaan menossa.
Tiedätkö projektinne jatkosuunnitelmista mitään; onko tulossa uusia pelejä, mihin turnauksiin olette osallistumassa tms.?
No ollaan ainakin osallistumassa kesän Assemblyille, se on käytännössä se kiintopiste tällä hetkellä. Peleistä en osaa sen kummemmin sanoa. Aika kai näyttää tälläkin saralla, saako projekti jatkumoa uusien pelien muodossa.
Mikä mielestäsi on se kipinä, joka hitsaa pelaajat tiimeittäin ja valmentajat pelaajien kanssa yhteen?
Tämä koko projektihan on hieno yhtälö, ja se on varmasti se halu kehittyä siinä omassa pelissä aina vain paremmaksi pelaajien osalta. Valmentajille se on todennäköisesti se näky, kun muut oppivat omista taidoistasi ja valmennuksestasi, siinä näkee, kun oppi menee eteenpäin.
Tiesitkö projektista mitään, ennen kuin liityit mukaan?
Luin lehdestä jotain pientä, joka oli siis julkisuuteen tullut blogikirjoitus. Olin heti sitä mieltä että joo, hieno homma ja sitten vaivihkaa päädyin itsekin mukaan, vaikka Juha (Kurppa) vain pyysi käymään paikan päällä.
Oliko sinulla jotain skeptisyyttä sitä kohtaan, miten kaupunki lähtisi tällaiseen projektiin mukaan?
Hiukan ikävä myöntää, mutta kyllähän aika positiivesti yllätyin, kun kaupunki lähti heti tähän mukaan täysillä. Hieno juttu, mutta en tosiaan olisi osannut odottaa vielä tässä vaiheessa, vaikka pelaaminen onkin kasvanut merkittävästi. Asiassahan vaikuttavat ne stereotypiat, jotka ikävä kyllä jylläävät vielä hiukan omassakin päässä, ei oikein vieläkään osaa olla sinut asian kanssa.
Osaisitko verrata vielä vaikkapa näitä suurimpia eSports-maita – Korea ja Yhdysvallat – keskenään Suomen kanssa, mikä niiden toiminnassa on ytimeltään erilaista vai onko mikään?
Onhan siinä merkittävästi. Jos puhutaan vaikkapa Koreasta suoraan, niin tämähän on ollut siellä jo vuosikymmenen pinnalla, ja on nykyään jo “big deal”. Pelaajathan ovat siellä käytännössä urheilutähtiä. Suomi tulee hitaasti mutta varmasti perässä. Tässä on Suomen puolellä nähty jo silti merkittäviä harppauksia. Suurimpina voitaisiin sanoa vaikkapa televisiointi Ylen puolelta CS:GO -finaalin muodossa, joka laittoi kilpailullisen pelaamisen Suomessa nousukiitoon.
Onko itselläsi millaisia odotuksia skenen osalta Suomessa?
En näe minkäänlaisia esteitä nousun estämiseksi, näen vain, että tämä jatkaa kasvamista muuhun maailmaan verrattuna ihan yhtälailla. Ongelmanahan tässä nyt on se, että nyt kun puitteet alkavat olla kunnossa, niin se liike pitäisi tulla pelaajien puolelta, jotta saataisiin paljon uusia ja innokkaita nuoria pelaajia mukaan.
Haluaisitko lisätä vielä jotain?
Omasta mielestäni tämä projektihan on siis upea mahdollisuus, eihän omassa nuoruudessani todellakaan ollut mitään vastaavaa, kun aloin itse kiinnostumaan pelaamisesta ja peleistä ja tahdoin opetella pelaamaan kunnolla. Arvostan tätä hanketta kyllä paljon. Asiat piti opetella itse, pelit piti oppia itse ja nyt on olemassa ammattimaiset valmentajat vuosien kokemuksella, jotka auttavat tätä oppimisprosessia.
Tomi ”toNppa jr” Pitkänen, mikä on roolisi tässä projektissa?
Joo eli pelailen osana toista CS:GO -tiimiä, tarkalleen ottaen GGS Will:iä.
Oletko kauan pelaillut CS:ää?
Vuosi on tullut yleisesti pelattua, tämä (GGS) on nyt ensimmäinen joukkueprojekti.
Minkä takia Counter-Strike on juuri “se” peli?
No en ollut koskaan ennen pelannut koneella, ja sitten kaverit houkuttelivat mukaan pelaamaan. Loppujen lopuksihan CS sitten nappasi ja koukutti aika lailla. Siinä on monia eri vivahteita. Se on myös päällepäin helposti lähestyttävän simppeli, toki syvemmälle mentäessä peli on kaukana simppelistä.
Miten päädyit mukaan GGS:n puolelle?
Muistaakseni spottasin Facebookin puolelta ilmoituksen, että tällaiseen projektiin haetaan pelaajia. Siinä samalla päätin laittaa sitten hakemuksen menemään. Ei se kauan vie. En sitten loppujen lopuksi hävinnytkään mitään, kun kerran messissä ollaan.
Osaatko lyhyesti referoida, mistä maanantain treeninne pääasiallisesti koostuvat?
Tähän mennessä ollaan puhuttu joukkueen kommunikoinnista ja korostettu sen tärkeyttä, onhan se joukkuepeleissä se tärkein asia. Nyt lähdetään sitten pikkuhiljaa käsittelemään sitä, miten peliä pitäisi pelata. Käytännössä maanantaisin käydään valmentajien kanssa pelaamista läpi ja sitten viikolla pelataan oman porukan kanssa.
Onko GGS Will vielä osallistunut mihinkään turnauksiin, vai ovatko kesän Assemblyt ensimmäinen kohde?
ESL:n Openia ollaan pelattu, vaikka sieltä ei mitenkään menestystä ole tullut. Sitten on myös tuo King of Nordic, missä ollaan oltu mukana. Kokemuspohjaltahan ollaan noihin turnauksiin osallistuttu. Ei osallistuta mitenkään veren maku suussa mukaan, vaikka aina toki voittoa tavoitellaankin. Häviö vain opettaa.
Oletko omasta mielestäsi miten kehittynyt vuoden pelaaja-aikanasi ja täälläoloaikanasi?
No jos lähdetään siitä liikkeelle, että en ollut koskaan tietokoneella pelannut FPS-pelejä, niin siitä on tultu kyllä paljon eteenpäin. Kokemus on tuonut lisää sellaista käsitystä, miten peliä pitäisi pelata.
Mikä mielestäsi on se kipinä, joka hitsaa pelaajat tiimeittäin ja valmentajat pelaajien kanssa yhteen?
Se lähtee kaikilta omasta itsestä. Pitää olla asenne kohdillaan. Kun halutaan tehdä jotain, niin tehdään sitä sitten oikeasti. Siihen pitää oikeasti lyödä kaikki kehiin. Se mitä itse olen tänne lähtenyt hakemaan, niin se, että kaikki on oikeasti messissä täällä. Tännehän tullaan pelaamaan eikä puhumaan. Lyödään niitä tavoitteita ja pyritään pääsemään niihin.
Elja ”Mrjelioy” Kaartinen, mikä on roolisi tässä projektissa?
Eli toimin koko projektin managerina ja vastuullani on valmentajien hyvinvointi ja se, miten me näymme ulospäin. Vastaan somesta ja pidän huolen, että pelaajat pääsevät harjoittelemaan ja saavat siihen parhaat mahdolliset puitteet.
Millainen pelaajatausta itselläsi on?
Tietokoneella on tullut eniten pelattua. Ötökän elämäähän oli kova juttu. No, tosissaan puhuttuna mm. CoDia on tullut pelattua, Counter Strike 1.6:sta, mutta noin kaksi vuotta sitten löysin StarCraft 2:n eSports-skenen, jonka kautta yleensä kilpailullisen pelaamisen piireihin löysin. LoLia on tullut myös pelattua.
Pelaamisesta siirryin selostamaan sekä tapahtumia järjestämään ja sitä kautta päädyinkin Good Game Squad -projektiin.
Kumman Good Game Squadin peliä pelaat itse enemmän CS:GO:ta vai League of Legendsiä?
LoLin puolta tunnen paremmin ja sen parissa toimin selostajanakin. Toki myös CS-puolta ja skeneä yleisesti tulee seurattua.
Mitä mieltä olet Suomen eSports-skenen tilanteesta tällä hetkellä?
Näkyvyyden osaltahan eletään juuri nyt kultakautta. Olen melko lyhyen aikaa piirejä seurannut, mutta tapahtumista hankkimien kokemusten perusteella ollaan kyllä menossa ihan hyvään suuntaan. Yhtenä miinuksena ehkä se, että uusia naamoja ilmestyy piireihin melko hitaasti.
Siihen ongelmaan juuri GGS vastaamaan, eli tuomaan uusia nuoria pelaajia helpommin mukaan. Kynnys päästä mukaan esimerkiksi tiimeihin on korkea, koska pelaajan taitotason on oltava hirvittävän korkea. Siihen päälle vielä se, että jos skenestä ei tunne ketään etukäteen.
Yleisin syy jäädä kilpailullisesta pelaamisesta ulkopuolelle on se, että on tutut peliporukat joiden kanssa pelataan, mutta ryhmän jäsenet eivät välttämättä jaa samoja tavoitteita. Halua siis on monella varmasti osallistua, mutta usein homma jää sitten kaveriporukalla pelailuksi.
Miten kuvailisit Good Game Squadia?
Nuorisotyöllinen elektronisen urheilun organisaatio, joka tarjoaa nuorille mahdollisuuden päästä eteenpäin peliurallaan ja mahdollisuuden harrastaa omaa rakasta lajiaan. Tavoitteena on myös näyttää, että pelaaminen on varteenotettava harrastus. Kaikki tämä tehdään ammattimaisesti ja hyvällä hengellä.
Mitä kehitystä ryhmän sisällä on ollut nähtävissä?
Pelaajien innostus on ainakin noussut kovasti. Steamissä pelaillaan porukalla ja tehdään erilaista yhteistyötä oma-aloitteisesti. Tiimien kehittyminen ja tiimihenki yleisesti.
Parastahan tässä on, että ihmiset saavat uusia tuttavuuksia ja tehdään hyvällä meiningillä sitä mistä kaikki tykkää. Yksi hieno asia on myös, että pelaajien ei ole pakko pärjätä. Heillä ei ole siis suorituspaineita, vaikka kilpailullisesta pelaamisesta onkin kyse. Jos pelaajat joskus arvokisoihin pääsevät, niin se on hieno juttu ja tiedetään sitten mistä he ovat lähteneet.
Millaisia laajentumistavoitteita GGS:llä on? Mitä pelejä? Turnauksia?
Assemblyt ovat päätavoite, jonne tähdätään. Toiminta jatkuu jouluun asti ja sen jälkeen tavoitteena olisi laajentaa toimintaa ympäri Suomea. Yleisesti tavoitteena on luoda harrastustoimintaa pelien ja pelaamisen ympärille.
Miten pelaajien yhteistyö onnistuu parhaiten? Miten valmentajat saadaan toimimaan tiiviisti yhdessä pelaajien kanssa?
Uskon, että kyseessä on rakkaus lajiin. Pelaajien halu olla parempi ruokkii sitä, että toisetkin pelaajat haluavat kehittyä ja olla parempia. Valmentajatkin motivoituvat siitä ja onkin tullut palautetta, että olisipa sitä omassa nuoruudessa ollut vastaavaa.
Porukan yhteishenki pelaa hyvin. Yhteiset profiilikuvat Steamissä ja kaikki tällaiset pienet asiat luovat sen.
Miten ammattipelaajien läsnäolo on vaikuttanut projektiin?
Ryhmää vetävillä nuorisotyöntekijöillä on siis se idea jostakin, eli tässä tapauksessa eSports-tiimi. Ammattipelaajien kautta tulee sitten se tietotaito aiheesta ja he tuovat sen tiedon ja ammattitaidon näille nuorille pelaajille.
Haluatko kertoa vielä jotain aiheesta?
Onhan tää mahtavaa näyttää ihmisille, että tällaistakin voidaan pelaamisen parissa tehdä. Tämä on iso asia nyt ja tulevaisuudessa ja varmasti tullaan kuulemaan jatkossa lisää.
Lisäksi on hyvä muistaa, että vaikka pelaamista tehdään tosissaan, niin ei kuitenkaan tehdä sitä liian tosissaan.
Juho “juaxE” Kirvesmäki, mikä on roolisi tässä projektissa?
Eli toimin toisen LoLia pelaavan tiimin – GGS Wildfire – midinä (keskimmäisen lanen pelaaja) ja sitten myös tavallaan tiimin kapteenina.
Kuinka kauan olet pelaillut LoL:ia yleisesti sekä kilpailullisesti?
Noin kolme vuotta on tullut pelattua yleisesti, ja sen lisäksi olen ollut mukana myös jonkin aikaa eri tiimeissä, jotka eivät kuitenkaan ole pysyneet kauaa kasassa. Noin puolen vuoden pelaamisen jälkeen menin mukaan ensimmäiseen turnaukseeni, kun kaverit pyysivät mukaan täyttääkseen tiiminsä. Menin mukaan siis aikalailla huonona pelaajana, pelaten kahta heroa (pelihahmoa), joilla ei oikeastaan pysty vaikuttaa itse peliin millään lailla. Meno oli kuitenkin todella hauskaa. Tämän turnauksen jälkeen on ollut sitten hullu drive päällä pelata jollain porukalla, joka on pre-made, sillä onhan siinä aivan eri fiilis verrattuna yksin pelaamiseen. Itse olen kasaillut 5-6 vaihtelevanlaatuista tiimiä, jotka ovat sitten pysyneet kasassa sen max kuukauden, jonka jälkeen joltakulta on loppunut maku pelaamiseen. Kaiken kaikkiaan on tullut pelattua se noin 3v josta puoli vuotta kilpailullisesti.
Miksi pelaat juuri LoLia? Mikset vaikka toista suurta MOBA-peliä Dota 2:ta?
Alunperin todennäköisesti laiterajoitteiden vuoksi. Pelasin aluksi 8-10 vuotta pelkästään Runescapea, sillä mikään muu ei käytännössä toiminut koneella, ja kun sain tehokkaamman koneen, niin LoL toimi edes jotenkin. Myöhemmin taas tehokkaamman koneen kohdalla oli mahdollista tehdä jo päätös, joka sitten päätyi LoLin puoleen, sillä siihen oli jo jonkinlainen kytkös aikaisemman kokemuksen johdosta. Samalla myös ainakin omalla kohdalla käy niin, että pelaa niitä pelejä mitä kaveripiirikin pelaa. Toki yhtä hyvin voisi olla vaikka Dotakin, mutta tähän on päädytty.
Miten päädyit mukaan GGS:n puolelle?
Tiimin Support-pelaaja laittoi viestiä tästä, kun itsellänihän on kokemusta noista amatöörilaniturnauksista. Hänhän oli jo silloin kaverilistalla ja kysyi, että olenko jo hakenut mukaan. Hetken tuli mietittyä, että mikäs projekti tämä on, mutta sitten nopeasti viimeisenä päivänä kirjoittelin hakemuksen. Tieto tuli siis ihan puskaradion kautta. Upeaa, että tämmöinen projekti on olemassa.
Et siis kadu hakemusta?
En toki, tämähän on oikeaa luksusta, kun motivaatiota ei tarvitse erikseen kaivella porukalta pelaamiseen. Normaalistihan se on hankalaa, kun pelaajilla on niin erilaisia motivaattoreita. Toisille pelaajille on mukavaa vain ihan pelailla kavereiden kanssa, mutta se toinen osa sitten haluaa ihan oikeasti kehittyä. Toki ollaan kavereitakin tiimin kanssa, mutta se pääfokus on kuitenkin siinä, että kaikki tahtovat kehittyä paremmiksi. Siltikään ei tarvitse aina toki mennä veren maku suussa, vaan pelaillaanhan me tiimin kanssa vaikka CS -joukkueita tai tai toista LoL -tiimiä vastaan – niin sanotusti heitetään vapaalle. Kuitenkin ainakin meille tämän projektin pääfokus menee siinä kilpailullisella akselilla kehittyessä.
Kuinka paljon ammattilaisvalmentajat ovat auttaneet kehittymistä?
Kyllä se valmennus auttaa. Late (LoL -valmentaja Lauri (LaatuLate) Laaja) on kantanut projektin aikana paljon vastuuta, että ihan kaikkensa valmentajat ovat panostaneet projektiin. Alussa porukan taitotaso oli erittäinkin laajasti vaihteleva, ja nyt se helpottaa kyllä paljon, kun tasot on saatu tasoitettua. Nyt varmaankin päästään perehtymään syvemmälle peliin perusasioiden jälkeen. Sitä itse olen odottanut enemmän.
Osaatko lyhyesti referoida, mistä maanantain treeninne pääasiallisesti koostuvat?
Aluksi kokoonnutaan kaikki rinkiin, jossa sitten käydään läpi, miten viikko on mennyt ja mahdolliset yhteiset asiat. Tämän jälkeen mennään sitten tiimeittäin, jossa käydään läpi mahdolliset tiimikommunikaatioon liittyvät asiat. Vielä ei käydä pahemmin läpi taktiikoita, ne sijoittuvat tuonne loppukesään. Kommunikaatioon ja tiimin väliseen kemiaan liittyvää asiaa. Ei tiimi ole tiimi ilman sujuvaa kommunikaatiota. Sitten kun se on kunnossa, voidaan keskittyä pienempään makrotasoon.
Oletko omasta mielestäsi miten kehittynyt projektissaoloaikanasi?
Oma taitotasoni ei ehkä ole kehittynyt mitenkään suuremmaksi, mutta tietoni ovat kyllä laajentuneet merkittävästi. En sinänsä ole saavuttanut huippua vielä missään, mutta saan laajennettua tietoani, mikä on merkittävää LoLissa. Sitten myös kapteenina olo on tuonut ymmärrystä pienryhmän johtoon ja henkilökemia-asioihin. Kyllä sitä aina oppii, kun tekee asioita täysillä.
Kuulin, että olette osallistumassa kesän Assemblyillä LoL -turnaukseen. Onko teillä joitakin tavoitteita ykkössijan lisäksi?
Juu ollaan kyllä. Ainahan on tavoitteena olla ykkönen, mutta koska toinen LoL -tiimi on vahvempi, niin tavoitteena meillä on kohdata heidät finaalissa, mikäli ihmeitä ei tapahdu. Tavoitteisiin lukeutuu myös hyvä sijoitus. Varmaan TOP3 on minimi, mihin saatettaisiin olla tyytyväisiä. Tietenkään koskaan ei tiedä yleistä tasoa.
Mikä mielestäsi on se kipinä, joka hitsaa pelaajat tiimeittäin ja valmentajat pelaajien kanssa yhteen?
Kyllä se on se into tehdä tätä hommaa. Taitotasolla ei ole väliä, kunhan löytyy se innostus olla mukana. Sehän on se into eSportsiin, sillä miksi kukaan tänne muka jaksaisi tulla, mikäli intoa ei löytyisi. Aina viikon MVP (Most Valuable Player, arvokkain pelaaja) saa kyllä sen yhden tikkarin, mutta veikkaan, ettei kukaan tule tänne sen takia.
Jos projekti on jatkumassa, niin onko sinulla vielä tulevaisuudessa kipinää pelata GGS:n lipun alla?
Todennäköisesti, mikäli saan vain mahdollisuuden siihen. Tämähän on ollut upea kokemus. Toki kyllä mieluusti soisi muillekin mahdollisuuden tähän, kun itse on saanut projektilta kaiken tarpeellisen, sillä se olisi eSports-kentänkin kannalta hyvä veto, sillä se toisi enemmän ihmisiä skeneen mukaan. Turnauksiakin olisi mukavempaa pelata. Joukkueethan ovat vähissä, ja LoLinkin puolella on ne pari kaveriporukkaa, jotka kovalla yksilötasolla jyräävät muut. Skene on ollut hiukan heikoilla, kun RCTIC:llakin loppui toiminta LoLin puolella ja yhtäkään täysin suomalaista tiimiä ei oikeastaan ole.
Haluaisitko lisätä vielä jotain?
Tämähän on siis ollut aivan upea kokemus sekä mahdollisuus ja ainakin tähän mennessä kaikki on toiminut hyvin. Todella hieno juttu, että tälläiseen projektiin pääsee mukaan. Suosittelen tällaista motivaatiollisen porukan kanssa pelaamista suuresti, kannattaa etsiä heti se sopiva porukka.
Good Game Squadista voi lukea lisää GGS:n nettisivuilla.