Voitko selittää pelistä tietämättömille mikä Guitar Heron tarina on ja miten peli mittaa, onko kyseessä huono vai hyvä soittaja?
Pelaaja on tulevaisuuden suuri rocktähti. Hänen täytyy nousta tuntemattomasta klubisoittajasta maailman parhaita rock-kappaleita soittamalla kokonaisia stadioneita loppuun myyväksi legendaksi. Tämä tapahtuu painelemalla oikeita nappeja ja soittamalla kitarankieliä samaan aikaan. Näin syntyy tunne siitä, että pelaaja on oikea kitaristi.
Mitä parannuksia tässä versiossa on PS2-versioon verrattuna? Entä mitä eroavaisuuksia?
Ladattava sisältö on suurin lisä, mutta pelissä on myös pistelistat. Kaikki hahmot ja tasot ovat myös saaneet graafisen ja äänellisen kasvojenkohotuksen. Xbox 360 -versio on siis ison askeleen edellä PS2:n vastaavaa.
Peli on saanut loistavia arvosteluja, vaikka se on hyvin samanlainen PS2-version kanssa. Kuinka ajattelette, että sitä voi kehittää tulevaa Xbox 360 -versiota ajatellen?
Pelejä pystyy aina kehittämään. Me taisimme vain hipaista graafista puolta. Myös entistä kehittyneempi tarinapelimuoto sekä verkko- ja moninpeliominaisuudet voisivat olla tulevaisuuden hankkeita. Listaa mahdollisista parannuksista voisi jatkaa maailman tappiin asti. Meillä on paljon ideoita, joita emme ole ehtineet vielä soveltaa.
Olisiko mahdollista, että joskus tulevaisuudessa peliin lisättäisiin editori Xboxin kiintolevylle tallennetuille kappaleille?
Kaikki on mahdollista. Olemme ennenkin harkinneet vastaavanlaista editoria, mutta näin aluksi haluamme olla varmoja siitä, että tuotamme kokonaisuudessaan hienon paketin ennen kuin annamme pelaajien luoda omaa dataansa peliin.
Minkälaisia moninpelimahdollisuuksia Xbox Livessä on?
Meillä ei tällä hetkellä ole moninpeliä Xbox Liven kautta. Halusimme varmistaa, että pelistä tulisi viimeistä piirtoa myöten niin hyvä, että kun viimein lisäämme internet-moninpelin, tulisi se olemaan laadullisesti yhtä hyvä kuin offline-pelikin.
Tukeeko peli Xbox Live Camera -lisälaitetta?
Ei tällä hetkellä.
Kuinka hyvä sinun kokemuksesi on ollut Xbox Liven suhteen ja miten haluaisit kehittää peliä tätä palvelua ajatellen?
Minä pidän Xbox Livestä todella paljon. Se on mitä luultavimmin paras online-palvelu ja se tekee uuden sisällön lisäämisen helpoksi. Ladattava sisältö on paras tapa, jolla voimme parannella peliämme, ja juuri niin aiomme tehdä. Meillä on täysin vapaat kädet Liven kanssa.
Minkälaista ladattavaa sisältöä peliin tulee? Tuleeko peliin ladattavaksi mitään musiikkia maailmalla tunnetuilta bändeiltä, vai vain indieiltä, jotka ovat täysin tuntemattomia muissa maailman kolkissa?
Meillä on tarkoituksena pitää kaikki fanit iloisina ja antaa jokaisella jotakin, joten vastaan, että kyllä: kaikkia noita.
Kuulemamme mukaan nämä kappaleet aiotaan laittaa ladattaviksi Xbox Live -kauppapaikalle. Aiotteko niputtaa nämä kappaleet suuremmiksi paketeiksi, vai ostetaanko kappaleet yksitellen? Vai aiotteko kenties lajitella ne musiikkilajin mukaan?
Suunnittelemme tällä hetkellä kappaleiden niputtamista. Suurin osa biiseistä voidaan jakaa genren mukaan, mutta kukapa tietää; ehkä vielä julkaisemme indie-paketin tai jopa sitar-paketin. Mahdollisuudet ovat rajattomat.
Kerro meille jotain moninpelimuodoista. Kuinka moni pelaaja voi pelata samaan aikaan, ja minkälaisia pelimuotoja olette luoneet GH2:een?
GH2 on kahdelle pelaajalle. Meillä on co-op ja kaksi erilaista versioita versus-modesta.
Voitko varmistaa huhun siitä, että Halon Mjolnir-teema tulee olemaan osa Guitar Hero 2:n aikaista lisäsisältöä?
En tiedä mistä tuo idea on tullut, mutta Master Chief ei vain voi lopettaa minulle soittamista! Hän haluaa kappeleensa peliin, joten minun lienee pakko laittaa se sinne ellen halua, että hän ampuu minua Needlerillä…
Onko pelissä mahdollista käyttää omia musiikkiraitojaan, vai vain mukana olevia ja kauppapaikalta ladattavia kappaleita? Voimmeko jammailla oman musiikkimme tahtiin?
Ei tällä hetkellä.
Entä miten olisi rumpaleille oma Drum Hero -peli?
Olemme tutkineet kaikenlaisia instrumentteja. Kazoo Hero vaikuttaisi erittäin lupaavalta.
Yllätyin kun näin, että kitaraohjaimessa on johdot. Miksei se voisi olla langaton? Tulemmeko näkemään langattoman kitaran lähitulevaisuudessa?
Microsoft piti hyvin tiukasti kiinni omasta langattomasta teknologiastaan, kun valmistimme GH2:ta 360:lle. Mitä tulevaisuuteen tulee, teidän täytyy vain odottaa.
Onko kitarasta löytyvä lisälaitepaikka efektipedaaleja sun muita varten?
Olet hyvin fiksu, mutta sinun täytyy vain odottaa kärsivällisesti.
Miksei vasenkätisille ole omaa kitaraa? Se ei ole niin helppoa, että voisimme vain kääntää kitaran ylösalaisin. Tremolo-käsi olisi tällöin liian korkealla ja napit menisivät nurin päin. Aiotteko paneutua tähän asiaan ja luoda kitaran meille vasenkätisillekin pelaajille?
Olemme miettineet asiaa ja saatamme toteuttaa tämän vielä jossain vaiheessa.
U2 on mielestäni maailman paras bändi! =) Onko heiltä odotettavissa biisejä peliin?
Olemme yrittäneet saada heiltä kappaleita peliin ennenkin, mutta syystä tai toisesta emme ole niitä saaneet. Meistä olisi kuitenkin mukava saada U2-kappale peliimme.
Tekstistä kiitokset XCN:lle.