XCN-yhteisöön (Xbox Community Network) kuuluvien jäsensivustojen tekemässä yhteishaastattelussa haetaan tällä kertaa vastauksia myöhemmin syksyllä julkaistavan Splinter Cell: Double Agentin tiimoilta.
Minkälaisia pelisarjassa ennennäkemättömiä asioita voimme odottaa Splinter Cell: Double Agentilta? (www.livegamers.fi, www.xboxaktuell.de, www.gamevillage.nl)
Monia, se on varmaa! Tässä pelisarjan osassa Sam soluttautuu terroristien joukkoon, joten pelaajat näkevät, kuinka hän elää ja toimii vihollisen parissa varjoissa piileskelyn sijasta. Sam voi nyt myös tutkia useammanlaisia ympäristöjä, kuten kirkkaassa päivänvalossa tapahtuvia kenttiä tai shanghailaisen kansainvälisen hotellin kattoa.
Mitä sellaista, mikä ei ole aiemmilla laitteilla ollut mahdollista, tuo Xbox 360 Splinter Cell Double Agentin maailmaan? (www.xbox360next.de)
Ensinnäkin X360 on graafinen tehopeli, joten saatoimme todella viedä pelin visuaalisen puolen uudelle tasolle. Niinpä peli näyttää nyt paljon luonnollisemmalta ja elävämmältä kuin aiemmissa osissa, ja olemme takuulla askeleen edellä nykyisiä X360-pelejä. Saatoimme myös vihdoin tehdä ympäristöistä entistä avoimempia ja luoda joitain alueita, joissa pelaaja näkee niin pitkälle kuin silmä vain kantaa. Näette vielä, että lopputulos on henkeäsalpaava.
Onko Sam Fisherillä uusia välineitä Splinter Cell: Double Agentissa? Mikä on suosikkisi Samin varusteista? (www.livegamers.fi, www.myxbox.at, www.xboxdynasty.de)
Samilla on koko joukko uusia laitteita käytettävissä, kuten uusia ja päivitettyjä näkötiloja ja eräitä epätavallisia päivityksiä hänen vanhoihin apuvälineisiinsä. Suosikkini aiemmista Splinter Celleistä on aina ollut tarttuva kamera, koska se tuntuu uskottavalta, vaikka onkin todella kehittynyttä tekniikkaa, ja se mahdollistaa ovelat temput. Splinter Cell Double Agentissa tarttuva kamera on yhä kuvassa mukana, mutta jos terroristit ovat tarpeeksi tyytyväisiä, he päivittävät sen hiukan, no, räiskyvämpään vaihtoehtoon…
Splinter Cell: Double Agentissa Sam työskentelee terroristien kanssa. Kuinka moraaliset valinnat vaikuttavat terroristeihin ja Samiin itseensä? (www.ng-gamer.nl)
Kaikki Double Agentissa on linkitetty valintoihin, jotka liittyvät siihen, seuraako Sam NSA:n käskyjä, vai yrittääkö hän vahvistaa peitetarinaansa terroristijärjestössä. Pelissä tehdyt päätökset vaikuttavat lopulta tuhansiin viattomiin ihmisiin, ja tiettyjen päähahmojen hengissäpysyminen voi riippua Samin toimista.
Kuinka olette tasapainotelleet hiiviskelyn ja toiminnan välillä? (www.livegamers.fi, www.xbox360next.de, www.xboxworld.nl)
Emme ole ajatelleet tätä tasapainokysymyksenä. Keskityimme hiiviskelyyn kautta koko pelin, mutta mietimme jatkuvasti tapoja laajentaa hiippailun käsitettä. Niin kehitimme esimerkiksi päiväsaikaan hiiviskelyn, tai hiiviskelyn sodan keskellä. Tässä ympäristössä toiminta on ehdottomasti nopeatempoisempaa, mutta kyse on yhä havaitsemisen välttämisestä jos Sam ei vältä vihollisia, väkivaltainen kuolema on väistämätön.
Onko suunnitelmissa ladattavaa sisältöä Xbox Live -kauppapaikan kautta? (www.360monster.com, www.xbgaming.co.uk, www.gamebattles.com, www.xbox360next.de)
Splinter Cell -sarja ja Tom Clancy -pelit yleensäkin ovat aina tehneet uusia asioita Xboxin ja X360:n ladattavalla sisällöllä. Voidaankin sanoa, että kaikkien projektiryhmien päämääriin kuuluu myös tämän asian ajatteleminen. Joten kyllä, aiomme toimittaa uutta ja merkittävää ladattavaa sisältöä, mutta emme ole vielä valmiita paljastamaan yksityiskohtia. Tällä hetkellä keskitymme loistavan yksinpelin tekemiseen pelisarjan faneille ja uusille pelaajille.
Onko pelissä katselutila, jotta pelaajat voivat katsella maailman parhaita pelaajia, kuten PGR 3:n Gotham TV:ssä? (www.xbox360dynasty.de)
Katselutila on käytössä vain pelaajien kuoltua kyseessä on eräänlainen tappokamera, josta on hyötyä oppimistarkoituksessa.
Näemmekö suosittujen moninpelitilojen paluun ja onko mukana mitään uusia pelityyppejä? (www.360monster.com, www.xbgaming.co.uk, www.xboxliveaddicts.com, www.gamebattles.com, www.xboxdynasty.de, www.gamevillage.nl, www.ng-gamer.nl, www.xboxmaniac.com)
Double Agentin verkkomoninpeli hyödyntää aiempien Splinter Cellien moninpelitilojen parhaita elementtejä ja yhdistää ne aivan uuteen pelitilaan. Alkuperäiset joukkueet (vakoojat ja palkkasotilaat) palaavat, mutta nyt päämäärät ovat uudet. Keskitymme siihen, että peli on selkeämpi ja helpommin aloittelijoiden sisäistettävissä, mutta jokaisella pelikerralla syvemmän tuntuinen.
Onko tarjolla erilliset yhteistyökampanjat yksin- ja moninpeliin? Montako tehtävää pelissä on tällä kertaa? (www.360monster.com, www.gamebattles.com, www.xboxdynasty.de, www.xboxworld.nl)
Yhteistyöpelitila on jaettu useisiin yhteistyöhaasteisiin. Nämä ovat tehtäviä, joissa yhdestä kolmeen vakoojaa kohtaa palkkasoturibotit. Neljä vaikeustasoa ja vaihtelevat päämäärät mahdollistavat oppimisen ja joukkuetyöskentelyn parantamisen. Näitä haasteita on noin 30. Niillä on omat parhaiden pelaajien listat ja jotkin niistä ovat osa Xbox Liven erityistapahtumia.
Luuletko, että Double Agent mullistaa Splinter Cell -sarjan, kuten Ghost Recon: Advanced Warfighter teki omalle pelisarjalleen? (www.360monster.com)
Toivomme todella niin! Olemme ehdottomasti yrittäneet puskea peliä uusiin ja mielenkiintoisiin suuntiin. Emme halunneet vain tehdä kauniimpaa Splinter Celliä uudelle sukupolvelle. Meidän oli ylitettävä sukupolvien välinen kuilu myös pelisuunnittelussa.
Xbox Liven ansiosta kehittäjät ovat voineet tehdä moninpeleillä enemmän kuin koskaan aiemmin. Tarjoaako uusi Splinter Cell tällä alueella jotain sellaista, jota ei ole nähty sarjan aiemmissa osissa tai muissa Xbox-peleissä? (www.360monster.com, www.xbgaming.co.uk, www.xboxelite.co.uk, www.livegamers.fi, www.xboxdynasty.de, www.gamevillage.nl, www.ng-gamer.nl, www.xboxmaniac.com)
Kehitystiimi hyödynsi laajalti Liven toimintoja, kuten ystäväluetteloa, joukkueiden hallintaa ja parhaiden pelaajien listoja. Tämän lisäksi yhteistyöhaasteet toimitetaan episodimaisena sisältönä ja suunnittelemme myös kilpailutapahtumia joukkueille.
Voimmeko odottaa näkevämme tuttuja moninpelikenttiä aiemmista Splinter Cell -peleistä? (www.xboxliveaddicts.com, www.gamebattles.com, www.xboxdynasty.de)
Ikävä kyllä kaikki pelin moninpelikentät on luotu tyhjästä. Emme halunneet käyttää uudelleen vanhaa sisältöä, sillä se olisi laimentanut uusia pelimekaniikkojamme, eikä se olisi ollut hyväksi uudelle kolme vastaan kolme -dynamiikalle.
Montaako pelaajaa Splinter Cell: Double Agent tukee? (www.xboxelite.co.uk)
Xbox 360:n SC:DA tukee otteluita enintään kuuden pelaajan välillä kolme vakoojaa yhdellä puolella ja kolme palkkasotilasta toisella.
Minkälaisia ideoita teillä on ollut Splinter Cell: Double Agentin saavutusten suhteen? (www.xboxelite.co.uk)
Istuimme alas kaikkien niiden tiimin jäsenten kanssa, jotka olivat todella kiinnostuneita X360:n saavutuksista. Yritimme keksiä sellaisen saavutusluettelon, josta itse nauttisimme pelaajina eniten ja jossa olisi kiinnostavia haasteita. Voin sanoa, että hyvistä ideoista ei ollut pulaa, sillä muutamalla tiimimme jäsenellä on melko, sanotaan nyt vaikka epäterve, pakkomielle pelaajapisteistään. Lopulta kokosimme saavutusluettelon, josta löytyy sekä peruspelaajia miellyttäviä palkintoja, että todellisia haasteita kovan luokan pelaajille, jotka haluavat täydet 1000 pistettä. Ikävä kyllä suosikkisaavutukseni ei päässyt mukaan… Se olisi vaatinut kaikkien siviilien kolkkaamista Shanghain hotellissa, ja sen nimi oli Sota turismia vastaan.
Voitko kertoa lisätietoja tulevasta Splinter Cell -elokuvasta, johon viitataan Splinter Cell: Chaos Theoryn lopussa? (www.xboxelite.co.uk, www.myxbox.at)
Se on ehdottomasti yhä työn alla… Mutta valitettavasti olemme sitoutuneet olemaan vielä hiljaa asiasta. Pahoittelut!!