Oletko aina halunnut olla kulmakunnan kovin break-tanssija? Ai et vai? No, Little Boy Games tarjoaa silti sinulle mahdollisuuden näyttää tanssitaitosi, ja vieläpä rytmi- ja pulmapelin kautta!
Go! Go! Zuma
Hullunkurisesti nimetty Go! Go! Break Steady on sekoitus klassista rytmipeliä ja Zuman kaltaista puzzletoimintaa. Pelaajan tehtävä on tyhjentää ruutu erivärisistä Beatnikeistä, jotka katoavat, kun niitä saa kolme vierekkäin. Identtinen pelimekaniikka löytyy arcade-klassikko Zumasta, jolle Go! Go! on selvästi paljon velkaa. Jokainen taso alkaa pienellä rytmipeliosuudella, jossa pelaajan täytyy painaa oikeaa nappia oikeaan aikaan aivan kuten rytmipeleissä on tapana. Onnistuneet painallukset palkitaan suuremmalla määrällä erivärisiä palikoita, joilla sitten edellämainitut Beatnikit poistetaan ruudulta. Puzzleilun jälkeen on taas rytmiosuuden vuoro, ja näin peli jatkuu, kunnes ruutu on tyhjä. Alkuun ajatus rytmipelin ja puzzlen sekoittamista tuntuu eriskummalliselta, mutta homma toimii yllättävän hyvin. Kahden klassisen pelimekaniikan sekoittaminen saa pelin tuntumaan tuoreelta.
Tyylikkään tyylikäs
Peli näyttää arcade-tuotokseksi hyvältä. HD-televisiolla hahmot näyttävät hyviltä ja teräviltä. Kaikkien hahmojen tanssiliikkeet ovat lähes samoja, johon ei tosin korkeimmilla tasoilla kerkeä kiinnittämään huomiota. Mukavana lisänä ruutu täyttyy suurien kombojen aikana psykedeelisillä väreillä ja muodoilla, jotka näyttävät ruudulla erinomaisilta. Täytyy tosin myöntää, että paikoitellen tämä efekti hiukan jopa häiritsi pelaamista. Peli pyörii paljon musiikin ympärillä, ja suurin osa rytmiosuuksista on hienosti sulatettu osaksi taustakappaleita. Joissain biiseissä rytmikohdat tuntuivat kuitenkin kovin päälle liimatuilta, eivätkä ne oikein sopineet kappaleeseen. Parhaimmillaan meno on kuitenkin kuin Luminesissa, jossa musiikki on suuri osa pelikokemusta. Biisejä on mukana aimo määrä, mutta kappaleet itsessään eivät ole erikoisen säväyttäviä. Kappaleet sopivat pelin teemaan hyvin, mutta kyseessä on kuitenkin melkoisen tavallista hip hop-, funk- ja dance-settiä.
Step up to the streets
Erilaisia pelimuotoja löytyy kolmea kappaletta. All City Tournament vastaa eräänlaista tarinaa, jossa pelaaja etenee eri tiskijukkien kautta aina viimeiseen koitokseen. Vaikeusaste nousee kiitettävää vauhtia loppua kohden, mutta meno ei kuitenkaan missään vaiheessa tunnu epäreilulta. Viimeisetkin tasot tuntuvat hauskoilta, vaikka epäonnistuisi pariin otteeseen. Mukana ovat myös Endurance- ja Challenge-pelimuodot.
Endurancessa tehtävänä on yksinkertaisesti selvitä mahdollisimman pitkään. Challengessa wannabe-breikkaaja saa luoda omat biisilistansa. Jippona toimii se, että ruudun on oltava tyhjennetty Beatnikeistä ennen seuraavan kappaleen alkua. Kahta edellä mainittua pelimuotoa voi pelata moninpelinä samalla koneella tai netin välityksellä. Mukana on myös yhteistyöpelimuoto.
Onnistunut debyytti
Go! Go! Break Steady on Little Boy Gamesin onnistunut debyytti. Rytmi- ja puzzlepeleistä kiinnostuneille tätä voi suositella. Harvoin kahden genren yhdistäminen toimii näin hyvin.