All Points Bulleting tulee käyttämään Unreal Engine 3:a

Kirjoittanut: Livegamers

13.10.2005

Real Time Worlds ja Epic Games ilmoittivat tänään, että RTW on saanut lisenssin käyttää rajattomasti Unreal 3:n pelimoottoria tulevissa peleissään. Lisenssi kattaa myös RTW:n sivukonttorit. (Real Time Worlds Asia sekä Denki)

Real Time Worlds perustettiin vuonna 2002 ja työllistää nykyään 80 ihmistä. Yhtiötä johtaa 3 pelialan veteraania. Heidän pelejään on luultavasti pelannut varsin moni nuoruudessaan.

David Jones on kehittänyt mm. Lemmings sekä Grand Theft Auto -pelejä. Ian Hetherington taas lähti Sony Entertainmentin palveluksesta. Hän perusti Psygnosiksen, joka tunnettiin vahvasti varsinkin Amiga-aikoina yhtenä suurimmista Iso-Britannian pelitaloista. Sekä viimeisenä Tony Hartman joka oli Nintendon palveluksessa ja kehitti/tuotti Donkey Kong Country -pelejä.

Ensimmäinen Unreal 3 -moottoria käyttävä peli on All Points Bulleting, joka on massiivinen online-moninpeli. Julkaisijana toimii Webzen Inc.

Peli kutsuu itseään genre-rikkojaksi, jota ei olla ennen nähty MMO-maailmassa. Se tarjoaa intensiivisen pelikokemuksen muuttuvassa ympäristössä, joka on täynnä takaa-ajoja, ammuskelua, pidätyksiä sekä karkaamisia. Pelaajat voivat myös kustomoida pelikokemustaan muokkaamalla muun muassa hahmoaan, asennettaan sekä musiikkimieltymystään.

All Points Bulleting koostuu kaupungeista, joissa pelaajat ovat suuressa roolissa. Voit itse valita oletko rikollinen vai lakia ylläpitävä ”Judge Dredd”. Kehittäjät sekä julkaisijat väittävät, että peli asettaa uudet standardit online-moninpelille tekemällä siitä jopa tuhansien ihmisten kansoittaman kaupungin, jossa pelaajat muodostavat rikollisliigoja sekä poliisivoimia. Poliisien tehtävä on ottaa rikolliset kiinni, kun taas vandaalijoukot ryöstelevät, maalailevat graffiteja, kaatelevat mummoja ja muuta mukavaa.

All Points Bulleting on tulossa 2007 vuoden alussa PC:lle, ja vuoden 2008 aikana Xbox 360:lle.