Jade Rymond, Assassin´s Creed -pelin kehittäjä on kertonut taannoisessa haastattelussa lisätietoa tästä odotetusta pelinimikkeestä ja sen muutamista eroista Xbox 360- ja PS3 -versioiden välillä.
Rymond kertoi, että tehokkaamman moniytimisen prosessoriarkkitehtuurin takia Xbox 360 -version
tekoälyyn tehdään parannuksia. Tämä tulee näkymään varsinkin ihmisjoukkojen toiminnassa ja reagoinnissa. Muuten versioiden kerrotaan olevan pitkälti samankaltaisia.
Lisäksi Rymond vihjailee ”kunnianhimoisten suunnitelmien” suuntaan ladattavan sisällön saralla ja mahdollista on myös jonkinlaisen moninpelituen lisääminen pelin Xbox 360 -versioon – joskin yksityiskohdista vaietaan tehokkaasti. Kehitystiimin tiedetään kuitenkin kehittäneen prototyyppimäisen moninpelin ja yhteistyöpelimuodon.
Haastattelussa kerrottiin myös Assassin´s Creedin ohjauksesta Xbox 360:lla. Kontrollia kuvaillaan ”nukkemestarin naruiksi”, jossa jokainen naru on kiinnittynyt Altairin eri ruumiinosaan. Y-nappi päähän, X asekäteen, B toiseen käteen ja A alaraajoihin. Oikealla liipasimella lisätään voimaa Altairin suorituksiin – taistelussa oikeaa liipasinta pohjassa pitämällä suoritetaan voimalyönti ja juostessa vastaavasti sprinttaus.
Assassin´s Creediä kehittää Ubisoft Montreal ja pelin on määrä ilmestyä ensi vuoden puolella. Pelin kotisivuilla on saatavilla X06-messuilla esitetty pelin video.