Capcomin brändijohtaja Brian Ayers kertoo Brittiläisen pelilehti MCVUK:n haastattelussa pelikehittäjän toiveita tulevan Street Fighter V:n suhteen.
”Intohimomme Street Fighter V:n suhteen oli tehdä pelistä entistä lähestyttävämpi, mutta samalla tehdä jokaisesta hahmosta huomattavasti yksilöllisempi pelata. Täten toivomme, että pelaajat löytävät ne omalle pelityylille sopivat hahmot entistä helpommin”, Ayers kertoo.
Ayers toivoo, että pelin myötä pelisarjan äärelle löytäisi aiempaa nuorempi pelaajasukupolvi.
”Toivottavasti eSports-yleisö löytää pelin myös. Street Fighter on itseasiassa yksi ensimmäisistä elektronisen urheilun julkaisuista, mutta se on paljon tuntemattomampi kuin vaikka Dota 2 tai League of Legends”.
Samalla Ayers lupaa, että Street Fighter V tulee olemaan ainoa versio pelistä, joka pelaajien tarvitsee koskaan hankkia. Peruspeliä tullaan virittelemään ja päivittelemään päivitysten sekä lisähahmojen muodossa, eikä edeltävien Street Fighterien tyyliin, joista julkaistiin kokonaan uusia versioita.
Esimerkiksi Street Fighter IV julkaistiin uudelleen kolmeen otteeseen nimillä Super Street Fighter IV, Super Street Fighter IV Arcade Edition ja Ultra Street Fighter IV.
Ayersin mukaan yhden levyn julkaisusuunnitelma on kaikille parempi vaihtoehto. Pelaajien ei tarvitse arpoa eri peliversioiden välillä ja jos pelin tasapainotuksessa huomataan ongelmia, asia on huomattavasti helpompi korjata päivityksellä uuden pelilevyversion sijaan.
Street Fighter V julkaistaan PlayStation 4 -konsollille ja PC:lle 16. helmikuuta 2016.