Daybreak-studio on lopettanut massiivisen monen pelaajan verkkopeli Everquest Nextin kehityksen. Vuonna 2013 julkistettu ja PlayStation 4:lle julkaistavaksi suunniteltu peli ei Daybreak-pomo Russ Shanksin mukaan ollut yksinkertaisesti tarpeeksi hyvä. Shanks avautui asiasta kehittäjän sivuilla julkaistussa avoimessa kirjeessä.
”Kun yhdistelimme Everquest Nextin palasia, huomasimme ettei peli ollut hauska. Käydessämme peliä viimeisen kerran lävitse, meidän oli todettava, ettei peli vastannut meidän tai pelaajien odotuksia.”
Daybreakillä on sattunut ja tapahtunut viime aikoina. Ensin yhtiö irtaantui Sonystä ja sittemmin yhtiön pomona toiminut John Smedley lähti firmasta. Vaikka Everquest Next kuopattiinkin, on Daybreakin kehityslistalla vielä kolme muuta Everquest-peliä. Näiden lisäksi PC:llä suosittu H1Z1-peli saapuu kahdessa osassa myös nykykonsoleille.