Yli kaksi vuotta sitten PlayStation 4:lle esitelty DayZ on edelleen elossa, vaikkakin äärimmäisen hitaasti etenevänä. Pelin ohjaaja Brian Hicks kertoo Eurogamer-verkkojulkaisulle, että pelin kehitys jatkuu pienin resurssein.
”PC on pääkehitysalustamme DayZ:lle, johon 99% resursseistamme kekittyy. Kuitenkin se yksi prosentti tiimistämme paneutuu edelleen konsoliversioihin tutkimalla niiden mahdollisuuksia ja ohjaamalla konsoliversioita oikeaan suuntaan. Emme voi vielä keskittyä konsoleihin enempää, sillä meidän pitää ensin kehittää pelimoottori, Enfusion, valmiiksi. Emme voi julkaista kuluttajille puolivalmista tekelettä, joten voimme laajentaa resurssejamme konsoliversiohin vasta PC-version ollessa miellyttävässä ja meille hyväksyttävässä vaiheessa. Vasta sen jälkeen teemme asiasta julkistuksia ja alamme puhumaan Xbox Game Preview -ohjelmasta, joka todennäköisimmin on meille ensimmäinen paikka aloittaa työt, ellei Sonylla ole siinä vaiheessa tarjota vastaavia työkaluja.”
Jos kaikki menee hyvin, Hicks kertoo pelin konsolikehityksen alkavan vuoden 2017 alussa.