Ubisoft Montrealin kehittämästä Far Cry: Instincts -pelistä on tullut lisää tietoa julkisuuteen. Pelin taiteellinen johtaja, Christian Bedard, kertoi pelistä mukavia yksityiskohtia, jotka antavat pelille lisää odotusarvoa.
Far Cry -pelin PC-versio on saanut mahtavia arvosteluja ja varsinkin sen graafista näyttävyyttä on kehuttu ympäri maailman. Ikävä kyllä Xbox ei yksinkertaisesti pysty pyörittämään peliä sellaisenaan, joten Ubisoft kehitti peliä varten aivan uuden pelimoottorin. Graafisia eroavaisuuksia PC-versioon on siis tulossa. Pelin käsikirjoitus pysyy kuitenkin samana ja Xbox-versio saa useita pelattavuuteen liittyviä parannuksia ja uudistuksia.
Pelin päähenkilö Jack saa alussa tartunnan mutantti-geenistä ja hänelle kehittyy erikoiskykyjä. Hän on nopeampi, näkee paremmin sekä pystyy pidättämään hengitystä normaalia pidempään. Jack voi katsella, ampua ja ryömiä maatessaan selällään maassa tai vedessä. Tälläistä liikettä ei ole tietääkseni yhdessäkään FPS-pelissä ennen nähty. Pelissä on uusia ajoneuvoja (mönkijä, vesijetti ja ilmatyynyalus) sekä uusia aseita (harppuuna) ja pelaaja pystyy myös asettamaan vihollisille ansoja
(4-6kpl) jos vain löytää saarelta tarvittavat materiaalit.
Mitä pelistä on sitten leikattu Xbox-versioon? No aloitetaan ensin puista. Niitä ei ole enää yhtä paljoa kuin PC-versiossa. Seuraavaksi poistetaan saaria. PC:llä niitä oli 22 kpl, mutta Xbox-pelaajat saavat tyytyä neljään jotka tosin ovat kuulemma isoja. Graafisesti pelihän ei ole yhtä näyttävä kuin PC:llä, mutta allaolevista kuvista voi jokainen kehittää omat mielipiteensä…
Xbox Live -tuesta ei ole tietoa, mutta huhua 16-pelaajan tuesta on ollut…