IGN päätti leikkiä Interpidin kavereiden kanssa 24 kysymystä. Aiheena oli yksi pelihistorian verisimmistä peleistä – B.C.
Alla osia artikkelista suomennettuna, koko artikkelin voit lukea täällä.
B.C. sisältää täysin simuloidun ekologisen järjestelmän missä jokaisella eläimellä on omat halunsa ja tarpeensa. Eläimiä löytyy T-Rexistä sapelihammastiikeriin. Kaikki toimii tekoälyn varassa.
Pelaajan tarkoitus on yrittää selviytyä tässä rankassa mutta graafisesti kauniissa maailmassa. Ohjattavana on noin 100 hengen heimo josta voi muodostaa yksittäisiä ryhmiä (max 5 henkilöä) esimerkiksi metsästysretkiä varten. Pelaaja kontrolloi yhtä hahmoa kerrallaan, kun muut heimon jäsenet toimivat tekoälyn varassa.
Jokainen heimon jäsen muuttuu tilanteen mukaan. Jos heillä on ruokaa, he pysyvät kunnossa. Jos he näkevät nälkää, he laihtuvat. He vanhenevat ja kuolevat luonnollisella tavalla. Sinä päätät miten heille käy. Kaikki nauhat ovat pelaajan käsissä – pelaaja opettaa heimon jäsenille taidot ja he jalostavat sen. Opitut tiedot ja taidot siirtyvät isältä pojalle.
Jokaisella jäsenellä on myös kutsumus tai ammatti, joita pelin aikana tulee vastaan useita, kuten mystikko, urheilija, metsästäjä ja rakentaja.
Kaikista materiaaleista voi tehdä aseen; katkaise puusta oksa ja sinulla on nuija, tai rakenna siitä jousi. Käytä marjoja myrkyttämiseen. Maailma on sinun leikkikenttäsi.
Pelaaja etenee tasojen kautta alueelta toiselle aina vain vaarallisempaan ja vaarallisempaan ympäristöön, ja kohtaa lopulta ihmisapinoiden rodun. Viimeinen taistelu voi alkaa, kuka selviää voittajana?
B.C. julkaistaan näillä näkymin vuoden 2005 alussa.