Helmikuussa julkaistava Far Cry Primal erottuu aiemmista Far Cry -peleistä miljööllään. Peli sijoittuu aikaan, jolloin mammutit ja sapelihammastiikerit kulkivat maan päällä, noin kaksitoista tuhatta vuotta taaksepäin.
Far Cry Primalin kehitys vaati kehitystiimiltä ponnisteluja pelissä puhuttavan kielen kanssa. Pelistä haluttiin luoda mahdollisen immersiivinen, joten englannin puhuminen ei sopinut kuvaan. Haluttiin kieli, joka olisi mahdollisiman lähellä sitä, miten ihmiset kommunikoivat kaksitoista tuhatta vuotta sitten.
”Kun aloimme tutkia kivikautta, löysimme monia todella mielenkiintoisia asioita. Yksi vaikeimmista tehtävistämme oli käsittää millainen kivikautinen ihminen oikeastaan oli”, kertoi Far Cry Primalin luova ohjaaja Jean-Christophe Guyot.
Ongelmaksi osoittautuivat kuitenkin Guyotin mukaan ääninäyttelijöiden koe-esiintymiset.
”Koe-esiintyjät puhuivat englantia, joka ei sopinut asettamaamme muottiin.”
Lopulta kehitystiimi päätyi erilaisten kielitieteilijöiden puheille, sekä saivat koe-esiintymisiä kielellä jota puhuttiin noin seitsemän tuhatta vuotta sitten.
”Aloimme saada koe-esiintymisiä alkukantaisella kielellä, mutta jopa se tuntui liian modernilta. Työskentelimme kielitieteilijöiden kanssa, jotka esittivät meille miten tuota seitsemän tuhatta vuotta vanhaa kieltä voitaisiin yksinkertaistaa, jotta se kuulostaisi oikealta.”
Ubisoftin Far Cry Primal julkaistaan 23. helmikuuta PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.