Media Control GfK:n tutkimuksen mukaan pelikonsolibisnes on rajussa kasvussa Euroopassa. Vuoden 2008 ensimmäinen puolisko osoitti kokonaisuudessaan 25,6 prosentin kasvua verrattuna viime vuoden ensimmäiseen puoliskoon.
Rakas naapurimaamme Ruotsi petrasi viime vuodesta jopa 57,5 prosenttia, joka oli tutkimuksen suurin prosentuaalinen kasvu. Hyvää menestystä konsolimarkkinoilla osoittivat myös Alankomaat, Saksa, Italia, Espanja sekä Portugali. Alankomaat näyttivät markkinointikykynsä nostamalla tulostaan viime vuodesta 46 prosentilla kokonaismyynnistä, myös pelien osalta parannettiin 28 prosentilla. Sekä Saksa että Italia paransivat myyntiään vuoden 2007 alkuvuodesta 39 prosenttia. Pelien myynti nousi samalla Saksassa 30,5 prosenttia ja Italiassa 26 prosenttia. Espanjan konsolibisnes koki 25 prosentin parannuksen, kun Portugali ylsi vain 19,8 prosentin tulokseen.
Euroopan konsolibisneksen kasvuun ovat vaikuttaneet suurelta osin kiinnostavat pelit, joiden määrä kasvaa jatkuvasti. Hyvää jälkeä on tuottanut muun muassa Nintendo DS:n Brain Training, joka on dominoinut Euroopan ostolistoja alkuvuoden osalta. ”Pelikonsolit ovat lähteneet lasten huoneista ja raivanneet tiensä olohuoneisiin”, kommentoi Media Control GfK:lta Ulrike Altig.