Vuoden 2015 joulukalenterimme teemana on historiikit erilaisista PlayStation- ja Xbox-konsoleilla nähdyistä pelisarjoista. Livegamers julkaisee päivittäin artikkeleita pitkäikäisistä pelisarjoista aina jouluaattoon asti. Kalenterin artikkelit löytyvät kaikki osoitteesta Livegamers.fi/joulukalenteri. Keskustelua joulukalenterimme julkaisuista voit käydä Twitterissä hashtagilla #Livegamers tai tekstien kommenttikentissä.
18. luukussa tutustutaan kahteen mielikuvitukselle vauhtia antavaan maailmaan; Raptureen sekä Columbiaan. Luukun historiikki käsittelee tietenkin pelisarja BioShockia.
”On vuosi 1999 ja pelisuunnittelija Ken Levinen yhdessä Jonathan Cheyn sekä Robert Fermierin kanssa johtaman Irrational Gamesin debyyttiprojekti System Shock 2 julkaistaan. Peli saa erittäin lämpimän vastaanoton pelimedialta, mutta taloudellisesti peli jää tavoitteistaan. Levine ei median lämpimästä vastaanotosta huolimatta saa taivuteltua julkaisija Electronic Artsia suostumaan System Shockin jatkamista, julkaisija oli tyytymätön edeltäjän myyntilukuihin ja riski jatko-osankin taloudelliselle epäonnistumiselle liian suuri. Studio päätyi keskittymään muihin projekteihin ja vuodet kuluivat, kunnes viiden pelijulkaisun ja kolmen vuoden jälkeen Levine haluaisi palata pelinkehityksessä System Shock 2:n teemoihin. Mitähän tästä henkisestä jatko-osasta seuraisikaan? Voisitko ystävällisesti jatkaa lukemista.”
Lue Spesin kertomus FPS-sarjan historiasta loppuun täällä.