Microsoft selittää uutta mainejärjestelmää

Kirjoittanut: Livegamers

01.08.2013

Microsoftin Michael Dunn on selittänyt, kuinka uusi mainesysteemi oikein toimii.
Vanha mainejärjestelmä heivataan roskakoriin ja tilalle Microsoft on kehittänyt uuden systeemin. Aiempi kyselyn kaltainen raportointi jää sivuun ja tilalle tulee helpommin käytettävä järjestelmä, joka perustuu ”ignorointiin”, eli toisten estämiseen tai huomiotta jättämiseen.

”Jos et halua pelata huijareiden tai ääliöiden kanssa, ei sinun tarvitsekaan. Uusi mainejärjestelmämme auttaa paljastamaan ihmiset, joista ei pidetä ja antaa seuraamuksia ongelmien aiheuttajille, jotka häiritsevät toisten pelaamista. Uusi mainemalli ottaa palautetta pelaajan käyttäytymisestä, käyttää hyväkseen uutta mieletöntä algoritmiämme ja varmistuttaa asiat vielä Microsoftin tutkijoiden kautta.”

Pelaajan mainepisteet määräävät mihin kategoriaan he pääsevät tai joutuvat. Vihreä kategoria on hyville tyypeille, keltainen niille, joiden käyttäytyminen vaatii parantamista ja punainen on ”Vältä minua” -tasoa.

”Algoritmi on monimutkainen, eikä rankaise muutamasta huonosta palautteesta. Hyvätkin tyypit voivat saada muutamia huonoja palautteita ja se on ihan ok. Algoritmi reagoi, jos yhtäkkiä kymmenisen pelaajaa antaa palautetta samalla tavalla. Silloinkin se vielä puntaroi eri osatekijöitä ennen maineeseen koskemista.”

Michael Dunn korostaa vielä, että systeemi jatkaa kehittymistään ja päivittymistään myös pelaajilta saadun palautteen perusteella.