Microsoftin PR-tiimi ahkerana Yhdysvalloissa

Kirjoittanut: Livegamers

10.08.2007

Microsoftin PR-tiimi on viime päivinä ollut kovassa vauhdissa Yhdysvalloissa. Alla tärkeimmät tiedot pressitiedotteista:
Xbox 360:n hinta putoaa Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Meksikossa. Alennus koskee kaikkia malleja, mutta eniten ($50) hinta laskee Premium-mallilla. Samalla ilmoitettiin myös Halo 3 -teemaisten konsolien ilmestyvän 399 dollarin hintaan. Paketti sisältää HDMI-ulostulolla varustetun konsolin sekä Play & Charge -kitin. Kokonaisuudessaan uudet hinnat menevät seuraavasti (vanha hinta suluissa):

* Xbox 360 Core: $279 ($299)
* Xbox 360 Premium: $349 ($399)
* Xbox 360 Halo 3 Special Edition: $399
* Xbox 360 Elite: $449 ($479)

Euroopan hinnanlaskusta ei ole vielä virallista tietoa. Suomessa Xbox 360 Premiumia löytää kaupoista tällä hetkellä noin 349 euron hintaan.

– – –

Kaikessa hiljaisuudessa Microsoft on tuonut markkinoille uuden mallin Premiumista. Uudesta mallista löytyy HDMI-ulostulo sekä parempi jäähdytys. Luultavasti kyseessä on siis 65 nanometrin prosessorilla varustettu ”Falcon”. Microsoft on vahvistanut Shacknewsin kyselyssä HDMI-mallin ilmestymisen kauppojen hyllylle, mutta ei kommentoi huhua 65 nanometrin prosessorista. Malli saapunee myös Eurooppaan lähitulevaisuudessa. Uuden Premiumin tunnistaa konsolin kyljessä olevasta HDMI-tekstistä.

– – –

Microsoft kertoi myös Halo 3:n rikkoneen miljoonan ennakkotilauksen rajan Yhdysvalloissa. Samalla yhtiö kertoi myös yhteistyökumppaneistaan pelin markkinoinnissa Yhdysvalloissa. Kampanjatuotteita pelin teemaan liittyen tuovat markkinoille ainakin Pepsi (”Mountain Dew Game Fuel”), Burger King ja Doritos.

– – –

Yhtiö ilmoitti myös nimittävänsä John Schappertin uuteen Live-vastaavan pomon tehtäviin. Schappert on työskennellyt aikaisemmin Electronic Artsilla johtotehtävissä, ja nyt hänen vastuullaan ovat Live-palvelut sekä casual-pelit.

Lähde: Lehdistötiedote