Arvostelussa kolme unholaan jäänyttä titteliä: Assetto Corsa, EA Sports UFC 2 ja Tales of Zestiria.
Assetto Corsa
Pieni italialainen pelistudio Kunos Simulazioni asetti tavoitteekseen kehittää autopelin, jonka ajomalli olisi mahdollisimman realistinen. Heidän tiiminsä koko on vain murto-osa verrattuna muihin pelitaloihin. Tämän vuoksi kaikessa kehitystyössä menee pidempi aika, joka on näkynyt muun muassa pelin päivityksien sekä lisäsisältöjen julkaisuaikatauluissa. On upea nähdä italialainen kunnianhimo ja mihin se pystyy. Ajomallinnuksen virtuaalinen tarkkuus on koettava itse.
Lue Assetto Corsan arvostelu.
EA Sports UFC 2
Vapaaottelu on viimevuosina nostanut päätään suosion ämpäristä. Myös pelirintamalla vapaaottelu, tai näin tuttavallisemmin ja tutummin UFC syntyi uudelleen EA:n otettuaan pelisarjan haltuunsa. Onko ensimmäisestä, lähes kahden vuoden takaisesta EA:n julkaisemasta UFC-pelin virheistä opittu?
Lue EA Sports UFC 2:n arvostelu.
Tales of Zestiria
Bandai Namcon menestyksekäs Tales Of –pelisarja on varmasti tuttu nimi monelle japanilaisten roolipelien ystäville. Miljoonia kappaleita myynyt sarja on tullut käytännössä jokaiselle mahdolliselle pelialustalle ja sen pohjalta on väännetty myös muutama elokuva, anime- sekä mangasarja. Pelit eivät liity varsinaisesti toisiinsa, vaikka niissä onkin paljon samoja piirteitä ja yhtäläisyyksiä. Käytännössä minkä tahansa pelin avulla voi tutustua pelisarjaan, kunhan nimen perässä ei ole numeroa. Itse tein juurikin näin, mutta Tales-ummikkona en halunnut kuitenkaan odotella ensi vuonna Euroopan julkaisun saavaa Tales Of Berseriaa, vaan sen sijaan kaivoin viimein hyllystä sarjan viidennentoista osan, Tales Of Zestirian.
Lue Tales of Zestirian arvostelu.