Peliarvostelussa Injustice 2 (Xbox One)

Kirjoittanut: Livegamers

07.08.2017


NetherRealm Studio on kehittänyt pitkään Injustice-pelisarjan toista osaa vuonna 2013 nähdyn ensimmäisen osan jälkeen. Peli oli jo tuolloin varsin viimeistelty ja haki suosiolla erilaista ja ennen kaikkea teknistä suuntaa uudelle mätkinnälleen. Se sai osakseen ristiriitaisia tunteita, mutta oli yllättävän suosittu kilpapelaajien keskuudessa. Tilausta siis sankarimätkinnälle oli.

Ehkä suurin akilleen kantapää kotipelaajien keskuudessa oli juurikin korkea oppimiskynnys ja tarkka ajoituksen opettelu. Onnistuessaan hyökkääjä saisi vastustajan pysymään ilmassa, mahdollistaen pitkät kombot, eli yhdistelmähyökkäykset. Monet pelaajat olettivat pelimekaniikan olevan samankaltainen kuin studion 2011 vuonna julkaisemassa Mortal Kombatissa, joka olikin erittäin helposti lähestyttävä. Suuri osa erikoisliikkeistä oli helppo yhdistää muihin kovaa vahinkoa tekeviin hyökkäyksiin. Injustice-pelisarjan mekaniikka ei noudata tätä kaavaa. Vertakaan ei nähdä, eikä lopetusliikkeitä ole.

Siirry lukemaan arvostelu.