Pelikaupan vauhdikkain vuosineljännes on tänä vuonna todella kiinnostava. Listojen terävimmästä kärjestä löytyy niin auto-, musiikki-, urheilu- kuin räiskintäpelejäkin.
Platinapeliin vaadittavan 20 000 kappaleen pelimyynnin on ylittänyt aiemmin tänä vuonna jo NHL-pelisarja ja lisää saavutettiin kuluvalla viikolla. Kultapelin 10 000 pelin myynnillä on saavuttanut myös usea peli lyhyessä myyntiajassa. Suomen suosituimpia pelejä seuraavan virallisen FIGMA-listan myyntimääriä tarkasteltaessa voidaan ennustaa, että uusia hittejä ja maagisia myyntirajoja rikotaan lähiaikoina vielä lisää.
Gran Turismo 5:lle platinapeli tuli heti julkaisuviikollaan. Hartaasti odotettu autopeli, Gran Turismo 5 saapui vihdoin kauppoihin. Peli saavutti Suomessa yhden päivän ennätysmyynnin ja keräsi jonoja kauppojen eteen heti myynnin alettua.
SingStar -pelisarjan menestys suomenkielisellä sisällöllä jatkuu edelleen. Tämän syksyn kotimaisten laulujen kokoelma on saavuttanut 20 000 pelin myynnillään jo platinaa sekä PlayStation 2 – ja PlayStation 3 -konsoleilla.
Call Of Duty: Black Ops saavutti kultapelirajan kaikilla julkaistuilla alustoillaan: PC, PlayStation 3 ja Xbox 360.
”Call of Duty on “must have” –tuote, jota pelaajat jaksavat odottaa vuodesta toiseen. Itse asiassa brändin ympärille on syntynyt lumipallo-efekti, koska myynnit kasvoivat jälleen 30 prosenttia. Pelin seitsemäs osa vie pelaajan kylmän sodan aikakauteen, joka tulvii salaoperaatioita ja terrorismia. Muistattehan pelin ikärajan; K18”, kertoo PAN Visionin markkinointipäällikkö Marko Pulkkinen.
Microsoftin Halo-pelisarjan uusin nimike saavutti edeltäjiensä tapaan nopeasti kultapelirajan, eikä platinarajaankaan ole enää pitkä matka.
”Halo Reach on jälleen kerran menestyksekkäästi jatkanut Halo-tarinaa ja on tällä hetkellä Xbox Live -palvelun pelatuin verkkopeli”, iloitsee Jari Keskitalo Microsoftilta.
Kasvava futisinnostus näkyy myös pelimyynneissä, sillä FIFA 11 on napannut kultapelin PlayStation 3 -konsolilla.
”Ei näytetä taaskaan pääsevän arvokisoihin, mutta lumen tultua on hyvä harjoitella pelitaktiikoita ja -kuvioita FIFA-pelisarjan parissa”, toteaa Electronic Artsin myyntipäällikkö Niklas Wikblad.