Tuhti infopaketti Halo-studion uudesta pelistä

Kirjoittanut: Livegamers

04.12.2013

Tammikuun Game Informer tarjoilee suuren määrän uutta materiaalia pelistudio Bungien ensimmäisestä Halo-pelisarjan jälkeisestä pelistä, Destinystä.

Ensi vuonna Xbox 360:lle, Xbox Onelle, Playstation 3:lle sekä Playstation 4:lle julkaistavassa Destinyssä pelaaja ohjaa Guardiania, suojellen Maan viimeistä turvallista kaupunkia. Pelissä matkustellaan eri planeetoilla taistellen erilaisia avaruudessa vastaan tulevia vihollisia vastaan. Kyseessä on Halojen tapaan ensimmäisen persoonan räiskintä.

Alla tuoreet tiedot:

Yleistä

– Hahmot kehittyvät päivityspuiden perusteella pelaajan valintojen mukaan
– Hahmon ulkonäkö, lisätyökalut sekä kulkuneuvot on muokattavissa
– Bungie ei halua kutsua peliä MMO-peliksi. Heidän mukaansa genreä on hankala kuvailla, mutta MMO-pelaajat tulevat pitämään siitä
– Ihmiset vartioivat viimeistä turvallista kaupunkia Maassa Travelereiden vihollista vastaan. Travelerit lahjoittivat tekniikkaa ja ”mystisiä voimia” ihmisille laajentumista ja sotaa varten
– Pelissä pääsee tutkimaan planeettoja, kuita, asteroideja sekä muita aurinkokunnan paikkoja
– Pelin ydin nojaa juurikin pelaajan seikkailuihin ja siihen minne hän seuraavaksi suuntaa
– Pääjuonella on ”päätös”
– Bungiella on tavoitteena tuoda peliin uusia paikkoja, tarinoita ja muuta sisältöä, jotta pelaajat palaavat pelin pariin
– Päätarinan ulkopuolella on paljon yhteistyöhön ja kilpailulliseen pelaamiseen nojaavaa materiaalia

Hahmot ja kehittyminen

– Pelaajille annetaan mahdollisuus monipuoliset työkalut hahmonluontiin sekä päivittämiseen tai uudelleen kasaamiseen
– Pelissä on mahdollisuus luoda useampia hahmoja, jolla pyritään rohkaisemaan pelaajia pelaamaan peliä useammalla tyylillä
– Ihmiset yrittävät uudelleenrakentaa sivilisaatiota
– Hahmoluokan valinnalla on väliä ja jokaisella on omat hyvät ja huonot puolensa
– Hahmoluokka määrittää mitä kykyjä pelaaja voi itselleen avata, ”Focus” määrittää kyseiset kyvyt
– Focuksen levelit ovat 1 – 20: siihen kuuluu kyvyt, passiiviset bonukset, kranaatit ja muut avattavat lisäkivat
– Focus määrittelee miten pelaat peliä, enemmän kuin luokkavalinta
– Jokainen päivityspuu on toisistaan erillään ja niillä on eri teemaiset kyvyt
– Focusta voi vaihtaa milloin tahansa
– Kaikilla hahmoilla on omat pääominaisuutensa sekä ulkonäköön vaikuttavat tekijänsä
– Warlockit pystyvät tekemään suurta vahinkoa, oman suojauksen kustannuksella. Toisella Focuksella pelaajat voivat keskittyä enemmänkin muiden tukemiseen
– Titaanit ovat raskaan sarjan taistelijoita. Ne pystyvät kestämään suuret määrät vahinkoa ja ovat vahvimmillaan lähitaisteluissa
– Hunterit ovat ”välimaaston” hahmoja. He ovat palkkamurhaajia, jotka käyttävät pistoolia ja on luotu vihollisten yllättämiseen
– Pelaajien tulee miettiä miten heidän Focus ja härpäkkeet toimivat yhdessä
– Pelaajan apurina toimii leijuva tekoälyhahmo, joka toimii kätevästi esimerkiksi taskulamppuna
– Pelaajan henkilökohtainen kulkuneuvoa voi kustomoida ja sitä käytetään avoimen maailman paikasta toiseen liikkumiseen
– Kulkuneuvoa ei voi käyttää taistelutilanteissa
– Pelaajalla on käytössään myös oma avaruusalus, jolla liikutaan planeettojen välillä. Sen voi nähdä ilmakehässä muiden yhteistyöpelaajien alusten kanssa planeetan pinnalla tallustellessaan

Rodut

– The Fallen:

Ilkeitä avaruuspiraatteja. Käyttävät mekaanisia kulkuneuvoja, jotka ovat saaneet inspiraationsa mech-tekniikasta. Nelikätisiä, paitsi Dregit, jotka ovat pohjakastia ja ainoastaan kaksikätisiä. Vandaalit käyttävät aseiden kanssa miekkoja ja käyvät pelaajan silmille. Kapteenit johtavat taisteluita ja niillä on energiasuojat ja muutenkin kestävämpiä.

– The Cabal:

Korruptoitunut militantti-valtakunta. Legioonalaiset ovat rivisotilaita, kun taas Centurion-luokan sotilaat käyttävät rakettireppuja nopeaan liikkumiseen. Gladiaattorit ovat isoja ja voimakkaita. Psionsit käyttävät mieltään aluksien ohjaamiseen.

– Vex:

Tuttuja sci-fi pelaajille: konemaisia veijareita, jotka ilmestyvät silloin tällöin pelaajan silmille. Vaikka ovat konemaisia, niin osottavat merkkejä myös orgaanisesta elämästä. Vex Goblinit luottavat ryhmän voimaan kun taas Minotaurit ovat isoja ja voimakkaampia. Hydrat leijuvat ilmassa käyden vihollisen päälle.

Paikat

– Vanha Venäjä:

Entinen ihmiskunnan portti avaruuteen on nyt muisto vain. Aiemmin nähty E3-demo sijoittu kyseiseen paikkaan

– Venus:

Oli aikoinaan ihmiskunnan tieteellinen keskus, mutta nykyään hylätty ja viidakoitunut. Vexit ovat vallanneet paikat.

– Mars:

Oli aikoinaan kukoistava metropoli, mutta nykyään kaikkialla olevasta hiekasta pilkistää vain pilvenpiirtäjien rauniot. Cabal-kansan kotipaikka. Cabalit ja Vexit ovat sodassa keskenään.

– The Tower:

Guardiansien eli vartijoiden koti. Pelaajien ”keskus”, missä hahmoaan voi päivittää ja tehtäviä aktivoida sekä kanssakäydä muiden pelaajien kanssa. Jokaiselle luokalle on lisäksi omat alueensa.

Yhteistyö ja kilpailullinen pelaaminen

– Vaikka pelissä on pääjuoni, niin peli sisältää myös paljon sivutehtäviä, joita pelaaja voi tehdä yksin tai muiden pelaajien kanssa
– Pelin taustalla pyörii eräänlainen matchmaking-systeemi, joka hakee pelaajalle muita pelaajia. Näin toiminnassa voi joko jatkaa omia menojaan tai hypätä hetkeksi muiden matkaan
– Kaikki pelaajat ovat yhdessä maailmassa, eri maailmoja/servereitä ei ole
– Pieniä ryhmiä yhdistellään lennosta sijainnin/ajan mukaan
– Jotkut sijainnit on suunniteltu siten, että pelaaja voi pelata ne rauhassa ilman muita pelaajia kun taas toiset paikat on vaikeustasoltaan suunniteltu isommille ryhmille
– Kilpailullisessa pelissä tiimikavereitaan voi parantaa ennen syntymää
– Kentät ovat kohtuu vertikaalisia ja pelaajilla on paljon eri liikkumisreittejä
– Ympäristö elää ja muuttuu

Lisäksi pelattavuudesta kerrottiin sen verran, että vanhat Halo-veteraanit tuntevat olevansa kuin kotonaan Destinyn parissa.

Tsekkaa uudet informaatiot kokonaisuudessaan englanniksi täältä.